26.06.2011

Truskawki Migdały Cynamon

Jestem niemożliwa. Tak stwierdziła dzisiaj moja mama. Ciągle coś piekę, smażę i to fotografuję. Ale ja to uwielbiam i sprawia mi ogromną radość. Naprawdę to lubię i mogę być niemożliwa.

Tytuł posta brzmi trochę jak smak moich ulubionych lodów. Wczoraj pisałam, że upiekę ciasto z truskawkami i oto jest! Ciacho z truskawkami w czerwcu to obowiązek ;) Wcześniej piekłam zwykły placek, ale tym razem wybrałam coś innego. Połączenie truskawek z migdałami jest niesamowite... rozpływa się w ustach.
Zdecydowanie jedno z najlepszych ciast z truskawkami jakie miałam okazję jeść.
Ciasto z truskawkami, migdałami i cynamonem
znalazłam tutaj tutaj

175 g zmielonych migdałów
175 g miękkiego masła
120 g jasnego brązowego cukru
175 g mąki
pół łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka cynamonu
1 jajko
1 żółtko
450 g truskawek, odszypułkowanych, przekrojonych na pół, większe na ćwiartki

cukier puder do posypania

Mikserem bardzo dokładnie zmiksować wszystkie składniki (oprócz truskawek). Otrzymane ciasto będzie bardzo gęste. Formę o średnicy 22 cm (moja ma 26 cm) wyłożyć papierem. Ciasto podzielić na dwie części. Jedną wylepić dno formy i na nią równomiernie wyłożyć truskawki, a na górę położyć drugą część ciasta.
Piec w temperaturze 180 stopni przez 60 - 65 minut. Jeśli będzie się zbyt szybko rumienić, przykryć folią aluminiową.
Ostudzone oprószyć cukrem pudrem.

8 komentarzy:

  1. O kurczę, jak tu smakowicie. Podziwiam, ja jedynie w kuchni potrafię zaparzyć kawę :)
    Pozdrawiam i smacznego

    OdpowiedzUsuń
  2. Aa... plany jak plany xD. A raczej bez planów. Przez całe wakacje w domu ;(. Oczywiście będę mieć co robić, ale nie zawsze ;(. Jak na razie się lenie ^^. A Ty jakieś plany na wakacje ?

    OdpowiedzUsuń
  3. ślicznie wyszło, też mam 26cm forme a wszyscy mają te małe i moja rodzinka jak zawsze słyszy "poczekajcie, jeszcze nie jedzcie, foty musze zrobić"smieja sie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie wygląda, do tego musi niesamowicie smakować. :]

    OdpowiedzUsuń
  5. Agitka dziękuję :) Na pewno potrafisz zrobić coś więcej niż parzenie kawy ;) Ja gotuję od niedawna i nawet nie sądziłam, że to polubię. Miałam raczej dwie lewe ręce do gotowania, a pierwsze ciasto to był zakalec.
    Duś właśnie, wszyscy mają te małe formy, a ja takiej w sklepach nie mogę znaleźć.. Tak, u mnie też tak jest, wszyscy się śmieją jak im zabraniam jeść przed zrobieniem zdjęcia :)
    mccandie oj smakuje niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda naprawdę smakowicie :)
    podziwiam ludzi którzy potrafią cokolwiek upiec lub ugotowac, dla mnie to jest zdecydowanie czarna magia ;P

    OdpowiedzUsuń
  7. no to udanych wakacji. Chodziarz na pewno takie będą ;D. Jakieś pomysły gdzie się pozatrzymujesz w jakich miastach ?
    No racja lenistwo to najważniejsza cecha w wakacje ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń