25.06.2011

Malinowo

Dzień dobry! Urocze i słodkie maliny zagościły u mnie w kuchni. Prosto z działki mamy też wiśnie i białą porzeczkę. W koszyczku czeka mango i banany, a truskawki użyję do dzisiejszego ciasta. Kilka dni temu się zorientowałam, że sezon truskawkowy od dawna, a ja jeszcze nie upiekłam ciasta z nimi w roli głównej.

Na wczorajsze śniadanie usmażyłyśmy z mamą pancakesy z malinami. Tym sposobem zjedliśmy wszystkie malinki i już czekam na kolejne ;)

Pancakes malinowe
inspiracja

1 szklanka mąki
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki cukru pudru
1 1/4 szklanki maślanki
1 jajko roztrzepane
2 łyżeczki miodu płynnego
20 g roztopionego masła
ok. 200 g świeżych malin
dodałam jeszcze około pół szklanki płatków owsianych

Do naczynia przesiać mąkę, wsypać cukier puder, proszek do pieczenia i płatki owsiane, wymieszać. 
W drugim naczyniu wymieszać roztrzepane jajko, maślankę, miód i roztopione masło. Wmieszać maliny. Zawartość naczyń połączyć i wymieszać. Ciasto będzie dość gęste.
Smażyć na patelni (bez tłuszczu) z obu stron.

2 komentarze:

  1. aj, jeszce malin w tym roku nie jadłam. mniam. :))

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie malinyyy. mniam! :)
    o sklepie nie słyszałam. :) ale buty są naprawdę fajne. nie za wysokie, nie niskie. :)
    dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń