17.04.2012

Cytrynowe love

Ogarnęła mnie cytrynowa miłość. Podana na leniwe niedzielne śniadanie, zdobiona wiosennymi, cukrowymi motylkami. Chyba nic więcej do szczęścia nie potrzeba :-)
Cytrynowe szczęście znalazłam na Kwestii Smaku
 Muffiny cytrynowe
/6 sztuk/

150 g mąki
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
60 g cukru
mała szczypta soli
1 łyżka startej skórki z cytryny
1/2 torebki cukru waniliowego
1 jajko
100 ml kefiru
55 g masła

Do jednej miseczki wsypać mąkę, proszek do pieczenia, cukier, sól, skórkę z cytryny i cukier waniliowy. W drugiej połączyć jajko z kefirem oraz roztopionym i ostudzonym masłem, przelać do miseczki z mąką. Mieszać, ale delikatnie i niezbyt dokładnie. Ciasto powinno pozostać grudkowate, w przeciwnym razie muffiny będą zbite i twarde.
Ciasto przełożyć do papilotek w formie na muffiny. Piec przez 15 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. Formę powoli wyjąć z piekarnika, a po kilku minutach muffiny przełożyć na talerz.
Posypałam cukrem pudrem i udekorowałam cukrowymi motylkami. Zjadłam z jogurtem naturalnym i dżemem brzoskwiniowym.

18 komentarzy:

  1. wyglądają bardzo , bardzo ładnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetycznie wyglądają, aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudnie słodkie śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tez niedawno pieklam cytrynowe muffinki - są pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne!Lubię cytrynowe wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też chce odrobinę cytrynowego szczęścia! Po pomarańczowych muffinkach będę musiała zrobić i takie!

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie też cytrynowe love :) ZAPRASZAM NA CIASTO CYTRYNOWE! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale narobiłaś mi ochoty:P mi niestety nikt nie upiecze :(

    OdpowiedzUsuń
  9. w pełno podzielam cytrynowe love :)

    OdpowiedzUsuń
  10. cudo! też chcę takie śniadania:P najlepiej do łóżka:)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. LOVE IT! LOOKS YUMMY

    www.aroundlucia.com
    www.aroundlucia.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Pysznie :) Ostatnie babeczki cytrynowe, jakie robiłam były świetne, więc i te wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kolejne pyszne muffinki :D jak ja uwielbiam babeczki ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie się za nie biorę jako dodatek na Wielkanocne śniadanie, mam nadzieję, że będą smakowały ;))

    OdpowiedzUsuń