22.01.2011

Wiatraczki

Ponownie zrobiło się chłodniej i poprószył śnieg, a już tak ładnie zapachniało wiosną.. Ubolewam nad tym, ponieważ zdecydowanie wolę cieplejsze klimaty. Niestety, mamy sam środek zimy i trzeba ją przetrwać aż do marca. Oby wiosna przyszła jak najszybciej :)
Przechodząc do tematu. Jakiś czas temu zaprzyjaźniłam się z ciastem francuskim. Szczególnie z jego kupną wersją ;) Jeszcze nie próbowałam upiec je sama, ale może niedługo podejmę się tego zadania. Gotowe ciasta są genialnym 'wynalazkiem' i zadziwiające jak wiele fantastycznych potraw można z niego zrobić. Do tej pory za wiele z niego nie wyczarowałam, ale przeglądałam różne przepisy i na pewno nie jedno danie jeszcze przygotuję przy jego pomocy.
Podaję tutaj przepis na wiatraczki z jabłkiem, cynamonem i masą krówkową o smaku kakaowym. Wierzchołki troszkę się rozkleiły, ale możliwe, że dałam za dużo masy krówkowej. Mimo to, smakowały niesamowicie. Jeśli ktoś lubi połączenie jabłka z cynamonem tak jak ja, to jest to świetny pomysł na deser.
Korzystałam z tego przepisu. Początkowo chciałam zrobić dokładnie takie same, ale z braku śliwek i marcepana trochę go zmodyfikowałam. Jednak podany wyżej przepis na pewno wypróbuję :)

Wiatraczki

Składniki: na około 6 sztuk
  • opakowanie ciasta francuskiego
  • masa krówkowa o smaku kakaowym
  • jabłko
  • roztrzepane jajko
  • cukier
  • cynamon
Myjemy, osuszamy i kroimy jabłko na małe kawałki, tak, aby zmieściły się w kieszonki wiatraczków.
Ciasto dzielimy na kwadraty o wymiarach 12cmx12cm i układamy je na blaszce do pieczenia wyłożonej pergaminem. Na środek każdego nakładamy po 1 łyżeczce masy krówkowej. Każdy z kwadratów nacinamy w 4 rogach na długość ok 3-4cm. Co drugi róg zawijamy do środka i dokładnie zlepiamy wierzchołki. W powstałe zagięcia-kieszonki wkładamy po kawałku jabłka. Całość smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy cukrem oraz cynamonem.
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 190 stopni i pieczemy do zrumienienia przez ok. 10-15 minut.
Wyciągamy i delikatnie przekładamy na kratkę. Studzimy.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Dzięki za podanie przepisu. Dzięki że je upiekłaś. Były bardzo smaczne!! :)

    OdpowiedzUsuń