16.02.2011

16 lutego 2011

Hej! Ostatnio robię postępy i coraz wcześniej kładę się spać :D Bo zasypianie o 2 w nocy nie było dobre, kiedy następnego ranka trzeba o 8 wstać. Walentynki minęły z czego się cieszę, ponieważ nie lubię tego święta. To takie przereklamowane.
W moim zeszycie z przepisami robi się coraz większa lista do wypróbowania. Jak już zacznę przeglądać internet w poszukiwaniu czegoś nowego, to końca nie widać. Najgorsze jest to, że mam ich tak wiele i nie wiem od którego zacząć, hehe. Myślę jednak, że w najbliższych dniach upiekę bułki, takie z ziarnami słonecznika, makiem, sezamem i innymi dodatkami. Takie, jakie lubię najbardziej :) A później zrobię Kanelbullar, czyli szwedzkie bułeczki cynamonowe. Jadłam tylko kupne i baaardzo mi posmakowały, a na pewno upieczone samodzielnie są jeszcze lepsze.
Miał być przepis na muffiny z nutellą i jest ;) Co prawda nie jestem z mojego wypieku do końca zadowolona, ale sądzę, że następnym razem muszę dać trochę więcej nutelli i wyjdą takie jak powinny. Dałam tylko po jednej sporej łyżeczce i nutella w większości opadła na dno.
Swoją drogą, nie wiedziałam, że 5 lutego jest światowy dzień nutelli. Fajna sprawa, ale u mnie takich dni jest więcej niż jeden.

Znalezione tutaj i tutaj.

Muffiny z nutellą

Składniki:
  • 140g miękkiego masła
  • 180g cukru waniliowego
  • 3 jajka
  • 300g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • nutella - 2 łyżeczki na 1 muffina
Masło rozetrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodawać po kolei po jednym jajku, a na koniec stopniowo wsypać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i solą. Wymieszać dokładnie i przełożyć masę do foremek na muffiny do 3/4 wysokości. Na wierzch każdej muffiny nałożyć po dwie łyżeczki nutelli i patyczkiem delikatnie wymieszać ciasto z nutellą, ale tylko symbolicznie. 
Piec ok. 30 minut w 170 stopniach.

3 komentarze: