29.06.2011

Maślankowe racuszki bananowe

Witam! Wróciłam ze sklepu i trochę się przy tym zmęczyłam. Noszenie zakupów w taki upał to nic przyjemnego. A jak się jeszcze mieszka na górce i ma się do pokonania same schody...
Kupiłam owoce, bo z przykrością stwierdziłam, że mamy w domu wszystko inne oprócz owoców. Kiwi, mango i banany. Chciałam jeszcze wziąć borówki, ale niestety nie było. To teraz będzie owocowa uczta :)

Dzisiaj mam propozycję na kolejne słodkie śniadanie. Racuszki na maślance z owocami. Użyłam bananów, które już leżały kilka dni i nikt ich nie jadł, więc postanowiłam coś z nich zrobić.
Przepis znalazłam na blogu Eksplozja smaku. Racuchy są bardzo smaczne i przede wszystkim sytne. Ja ledwo cztery zjadłam ;) Posypane tylko cukrem pudrem i płatkami migdałów, które fajnie chrupią podczas jedzenia :)

Maślankowe racuszki bananowe

2 szklanki mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki cukru
1 jajko
2 szklanki maślanki (dałam pół na pół z mlekiem, niestety miałam za mało maślanki)
2 łyżeczki cynamonu
2 banany
szczypta soli

płatki migdałów i cukier puder do posypania

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, solą i cukrem. Jajko zmiksować z maślanką. Mieszając, powoli dodawać składniki sypkie. Dokładnie wymieszać i odstawić na 30 minut.
Banany pokroić w plasterki, dodać do ciasta. Racuszki smażyć z obu stron na złoty kolor.
Podawać gorące, oprószone cukrem pudrem i posypane płatkami migdałów.

3 komentarze:

  1. mm, jeszcze takich nie jadłam. ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tam zabrałam. Ja od małego zawsze uwielbiałam gotować i tak zostało ;D. aaa... to fajnie. Tylko za bardzo nie szalej ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do spodni to kupiłam je na targu ^^. Więc niestety Ci nie pomogłam :(

    OdpowiedzUsuń