29.11.2011

Pierwsze świąteczne

Zaczyna się. Pieczenie ciast, ciasteczek i pierników. Zawsze z niecierpliwością czekam na ten moment w roku. Mam sporo przepisów, ale trzy z nich na pierniczki i ciastka już mam wybrane, zastanawiam się jeszcze nad ciastem. Muszę napiec większe ilości, bo będzie kogo obdarować, a i w domu każdy chętnie zje ;)
Na początek wybrałam ciasteczka z żurawiną i białą czekoladą Nigelli Lawson. Nie spodziewałam się, że będą aż tak dobre. Cudowne!

Ciasteczka z żurawiną i białą czekoladą
znalazłam tutaj

140 g mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
75 g płatków owsianych
125 g miękkiego masła
75 g brązowego cukru
100 g cukru pudru
1 duże jajko
1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
75 g suszonej żurawiny
50 g drobno posiekanych orzechów włoskich
140 g białej czekolady startej na tarce lub płatków białej czekolady

W misce zmieszać mąkę, proszek do pieczenia, płatki owsiane i sól. Zmiksować masło i cukier (dwa rodzaje) na gładką masę. Dodać jajko i wanilię.
Połączyć obie masy, dodać delikatnie mieszając białą czekoladę, żurawinę i orzechy. Wstawić ciasto do zamrażalnika na 10-15 minut. Łyżką formować z ciasta małe kulki i ułożyć je na papierze do pieczenia. Przycisnąć każdą porcję ciasta widelcem, żeby była płaska.
Piec w temperaturze 180 stopni przez 15 minut, aż ciasteczka staną się złociste.
Poczekać, aż ciasteczka wystygną (przez 5 minut), potem delikatnie zdjąć z blachy.
Przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku.
Przepis dodaję do akcji na Durszlaku Słodkości Nigelli.

4 komentarze:

  1. Jakie pyszne muszą być :) Ja jeszcze niewiem co upiec na święta:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałam też zrobić pierniczki, ale zadowolę się Lebkuchen kupionym w Berlinie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też od jakiegoś czasu czaję się na te ciasteczka. U Ciebie wyglądają naprawdę zachęcająco ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. nika szczerze polecam te ciasteczka. Są naprawdę proste, tylko najwięcej czasu zajęło mi starcie czekolady ;)

    OdpowiedzUsuń