06.01.2012

Upieczmy bułeczki

Piękny zapach unosił się w całym domu. Uwielbiam. Zawsze kiedy przechodzę obok piekarni zachwycam się.
A teraz mogę również we własnych czterech ścianach. Nie są perfekcyjne, okrągłe, ale smak... cudowny.
Pierwsze domowe bułeczki.

Bułeczki na jogurcie

500 g mąki pszennej
1 łyżka cukru
1,5 łyżeczki soli
7 g drożdży suchych lub 14 g świeżych
200 g jogurtu (u mnie grecki)
120 ml mleka
1 jajko
60 g masła

jajko do posmarowania
sezam do posypania

Wszystkie składniki włożyć do miski i zagnieść ciasto. Przykryć ściereczką i pozostawić do podwojenia objętości (ok. 1,5 godziny). Następnie ciasto wyłożyć na blat, w razie potrzeby delikatnie podsypać mąką i uformować z niego wałek. Podzielić na ok. 12 kawałków z których należy uformować bułki. Obtoczyć w oleju (pominęłam) i ułożyć dość blisko bułeczka przy bułeczce, w tortownicy - wysmarowanej olejem (użyłam prostokątnej blaszki). Tortownicę nakryć ściereczką lub folią i zostawić do wyrośnięcia (ok. 1 godziny). Przed włożeniem posmarować roztrzepanym jajkiem i posypać sezamem. Piec w 200 stopniach przez ok. 20 - 25 minut. Studzić na kratce.

10 komentarzy:

  1. Gratuluję tak cudownego wypieku! Idealny wypiek na poranne śniadanie. Wow!

    OdpowiedzUsuń
  2. pierwsze bułeczki to zawsze taka przyjemna rzecz, pamiętam, że ja też niezwykle się cieszyłam, gdy mi się udały.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam taką pyszną prostotę;)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie bułeczki ♥ póki co mam piec chleb hm :)

    OdpowiedzUsuń
  5. puszyste i złociste. pięknie Ci wyszły

    OdpowiedzUsuń
  6. zapach domowego pieczywa jest zawsze cudowny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale puchate. :)
    Wciągnęłabym taką.. najlepiej z masłem i dżemem. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale fajne! Takie puchate. A ja właśnie szukam przepisu na weekendowe bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń