14.06.2015

Mruczne śniadanie - makaron z twarogiem i truskawkami

Do dań z dzieciństwa zawsze chętnie się wraca. Dzisiejsze śniadanie to jedno z nich, choć jak wspomina moja mama, częściej robiła makaron ze śmietaną i jagodami, którym się ochoczo zajadałam. Proste, sytne i przede wszystkim pyszne - czego chcieć więcej. Szczególnie latem takie posiłki świetnie się sprawdzają. Kiedy upał na zewnątrz i nie chce się gotować, wystarczy minimum wysiłku i danie gotowe :-). Zagotować makaron, twaróg wymieszać z jogurtem naturalnym i cukrem, pokroić truskawki i wszystko wyłożyć na talerz. Śniadanie lub obiad w letnim stylu czeka na stole.

|na jedną porcję|

100 g makaronu świderki
1/3 kostki półtłustego twarogu (250 g)
pół łyżki jogurtu naturalnego
1 - 1,5 łyżeczki cukru
1/3 łyżeczki cukru wanilinowego
truskawki

Makaron ugotować al dente wg instrukcji na opakowaniu. Odcedzić.
Twaróg wymieszać z jogurtem i cukrami. Truskawki opłukać, oczyścić z szypułek i przekroić na pół.
Wyłożyć na talerz makaron, twaróg i truskawki.
Oczywiście ilość cukru można dostosować do własnych upodobań. Ja lubię bardziej słodko.
Smacznego! :-)
Po wczorajszej upalnej sobocie, znów zrobiło się nieco chłodniej i wietrznie. Upalne dni póki co można policzyć na palcach jednej ręki, a przynajmniej jeśli chodzi o moje miasto. Przydałyby się też porządne ulewy, bo jest totalna susza. Ciekawe jakie będzie tegoroczne lato.

Zostało mi jeszcze całkiem sporo truskawek, więc planuję upiec drożdżówki. Będą idealne na jutrzejszy poranek! :-)
Smak dzieciństwa z truskawkami dodaję do akcji.
Milion Smaków Truskawek - druga edycja

11 komentarzy:

  1. To chyba jedno z moich ulubionych dań wakacyjnych!

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie makaronu nigdy nie było na śniadanie. Nawet na obiad nie było go takiej słodkiej wersji, ale wygląda to ładnie :) A jak chcesz, to odstąpię jeszcze trochę Tobie swoich truskawek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To polecam spróbować ;-). Wiem, że nie każdy może lubić takie połączenie, ale warto samemu się przekonać czy jest dobre. A bardzo chętnie, truskawek nigdy dość :D.

      Usuń
  3. Uwielbiam :) Idealny letni obiad lub śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurczę, wszędzie kusicie tym makaronem! Muszę w końcu się zdecydować ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Definitywnie mój smak dzieciństwa :D Jak byłam mała to nic innego nie chciałam jeść! Dawno nie miałam, muszę zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń