19.03.2011

Pancakes o poranku

Kilka dni chłodnej i deszczowej pogody minęło i dziś ponownie zawitało słońce. Moje zdrowie na szczęście ma się już lepiej, więc będę mogła z tej pięknej aury skorzystać :)
Od paru dni miałam ochotę na amerykańskie Pancakes. Przygotowywałam je już wielokrotnie i za każdym razem zachwycam się ich delikatnym zapachem i pulchnym, miękkim ciastem. Z dodatkiem dżemu truskawkowego i syropu klonowego. Idealne śniadanie.

Pancakes amerykańskie

Składniki:
  • 1 i 1/4 szklanki mąki
  • 1 jajko
  • 1 i 1/4 szklanki maślanki
  • 1/4 szklanki cukru pudru
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/4 szklanki oliwy
  • szczypta soli
W misce wymieszać wszystkie składniki na gładką masę o konsystencji gęstej śmietany. Rozgrzać patelnię (bez tłuszczu) i na średnim ogniu smażyć z obu stron. Z podanych proporcji wychodzi mi 12-13 sztuk.
Źródło

2 komentarze:

  1. oo to widze odchudzanie pelna para jak u mnie xD :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Można jeść i chudnąć, a ja nie potrafię sobie odmówić takich pyszności :P

    OdpowiedzUsuń