23.05.2011

Waniliowo

Dobry wieczór. Dzień spędziłam na pogaduszkach i ćwiczeniach. Teraz odpoczywam, bo niestety Matka Natura źle wpływa na moje samopoczucie. Mam nadzieję, że jutro będę czuć się lepiej i zabiorę się do rysowania.

Przeglądając różne przepisy na ciasta i ciasteczka dość często trafiam na ekstrakt waniliowy. Czasami można go zastąpić aromatem, ale to nie to samo. Zaczęłam szukać w sklepach i w internecie gdzie mogłabym dostać coś takiego. W końcu natrafiłam na domowy sposób zrobienia takiego ekstraktu - klik. Wystarczy wziąć trzy strąki wanilii i szklankę wódki (może być brandy lub rum, wtedy będzie słodsze) oraz szklany słoiczek.
Dziś po południu zrobiłam taką mieszankę wanilii i alkoholu i odstawiłam w ciemne, chłodne miejsce. Po dwóch miesiącach będzie w pełni gotowe do użycia.

3 komentarze:

  1. też się zabieram za zrobienie go. jakie cudne wypieki muszą być z jego dodatkiem;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda zachęcająco i jak naturalnie

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuję kochana. :) dowiedziałam się od przyjaciółki. ;p
    co do butów - ładnie wyglądają na nodze, ale trochę denerwują mnie te wzorki.
    a co do włosów to wiem, w ogóle z długimi jest robota, a co dopiero żeby takie ładne były! :O

    OdpowiedzUsuń