4.08.2011

Domowa Granola

Uwielbiam jadać na śniadanie różnego rodzaju płatki. Od jakiegoś czasu moimi ulubionymi są te z dodatkiem otrąb pszennych. Jednak ostatnio przeglądając internet natrafiłam na domową granolę. Przepis wyglądał na łatwy, a taka granola przyrządzona samemu jest na pewno zdrowsza niż ta kupiona w sklepie ;)
Wczoraj zrobiłam, a dziś spróbowałam. Pyszna!

Domowa Granola

300 g płatków owsianych zwykłych (niestety nie miałam i użyłam błyskawicznych)
50 g ziaren słonecznika
50 g ziaren dyni
30 g wiórków kokosowych
60 g dowolnych orzechów
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii 
5 lub 6 łyżek miodu
2 łyżki oleju słonecznikowego
60 ml soku jabłkowego
suszone owoce (np. żurawina)
rodzynki

nie dawałam osobno orzechów, żurawiny i rodzynek, tylko użyłam mieszanki żurawinowej (suszona żurawina, rodzynki, migdały i orzechy nerkowca)

Wszystkie składniki oprócz mieszanki i kokosa wymieszać w dużej misce.
Piekarnik nagrzać do 150 stopni. Blaszkę (u mnie duża tortownica) wyłożyć papierem do pieczenia. Wsypać granolę. Piec 15 minut. Po tym czasie dodać pozostałe składniki, dokładnie wymieszać i wstawić do piekarnika na kolejne 15 minut.
Podczas pieczenia mieszać kilka razy, aby granola równo się upiekła.
Po 15 minutach piekarnik wyłączyć. Granolę pozostawić w ciepłym piekarniku aż do całkowitego wystygnięcia.
Przechowywać w puszce.

1 komentarz:

  1. musi być dobre. tylko ja bym wyskubała rodzynki, bo nie lubię; albo bym po prostu ich nie dodała. xD hehe

    OdpowiedzUsuń