29.02.2012

Aby smacznie zacząć dzień

Dzień dobry! Dziś ekspresowo, ponieważ muszę uciekać na wykład.
Jako dodatek do śniadania proponuję bardzo wilgotne i zdrowsze ciasto. Kolejny raz jest połączenie jabłka z cynamonem, a więc już jest na liście moich ulubionych :-)
Wieczorem upieczone i na rano gotowe.

Żytnie ciasto z jabłkami
inspiracja 

1 średniej wielkości jabłko (125 - 150 g)
1 łyżeczka cynamonu
50 g zmielonych migdałów
150 g mąki żytniej razowej - użyłam zwykłą jasną żytnią
2 łyżeczki proszku do pieczenia
75 g masła
50 g miodu
100 g cukru muscovado (można troszkę zmniejszyć ilość)
75 ml mleka, w temperaturze pokojowej
1 jajko, w temperaturze pokojowej
płatki migdałów, do oprószenia

Jabłko obrać, wykroić gniazda nasienne, pokroić w 1 cm kostkę. Oprószyć cynamonem i wymieszać.
W naczyniu wymieszać zmielone migdały, mąkę, proszek. Odstawić.
Do małego garnuszka włożyć masło, miód, cukier muscovado. Podgrzewać, mieszając, do rozpuszczenia cukru. Lekko przestudzić. Przelać do większego naczynia. Dodać jajko i mleko, roztrzepać widelcem. Dodać suche składniki i wymieszać, by nie było grudek. Wsypać jabłko i wymieszać.
Foremkę keksówkę o wymiarach 20 x 8 cm (u mnie 20 x 7 cm) wysmarować masłem, wysypać otrębami - pominęłam, moja foremka jest aluminiowa, chociaż mogłam posypać otrębami, bo ze względu na dużą wilgoć, ciasto trochę się przykleiło. Wyłożyć do niej ciasto, wyrównać, posypać płatkami migdałów. Piec w temperaturze 170 stopni przez 40 - 50 minut, do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić.

10 komentarzy:

  1. Jabłko i cynamon - mniam! Wygląda właśnie na takie wilgotne i aromatyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej.
    toż to idealne śniadanie ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie na razie odwyk od pieczenia, rachunek był duży :) więc kombinuje na inne sposoby, a Twoje ciasto kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śniadanko idealne :)
    A połączenie jabłka z cynamonem zajmuje pierwsze miejsce na mojej liście rozkoszy kulinarnych :D

    OdpowiedzUsuń
  5. this looks so yummy! i wanna try that! thanks for sharing!

    Anyway, I followed your blog, hope you can follow back, too!
    Thanks!

    It’s a GIRL Thing

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam takie ciastowe śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda naprawdę apetycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Robię podobne z bananami, ale jeszcze nigdy z jabłkami. Fajny przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z bananami musi być również bardzo smaczne :-)

      Usuń