25.02.2012

Truskawki, serduszka i... owsiane?

Chcę i chcę upiec ciastka owsiane. Przepis mam wybrany, wymagane składniki posiadam, ale jak zwykle brakuje czasu. I tak bardzo marzę o owsianych, że aż wczoraj poszłam na łatwiznę i kupiłam. Wypatrzyłam w sklepie coś nowego z Sante. Ciasteczka owsiane naturalne, nie za słodkie, bardzo smaczne. Ale swoje i tak upiekę, bo domowe najlepsze ;-)

Mam jakąś fazę na serduszka, nie wiem o co chodzi, haha. Skoro tak się już uparłam na te serca, to wypróbowałam nową foremkę właśnie w owym kształcie. Ciasto nie wygląda jakoś spektakularnie i nie jest fotogeniczne, ale zapewniam, że smak wszystko nadrabia.
Ciasto z truskawkami i czekoladą
z moimi modyfikacjami
 
125 g masła
2 jajka
125 g brązowego cukru
100 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
50 g mielonych migdałów
100 g mrożonych truskawek
50 g posiekanej czekolady - u mnie gorzka 74 %

Piekarnik nastawić na 180 stopni. Natłuścić i wyłożyć papierem do pieczenia kwadratową blaszkę o wymiarach 18 cm - użyłam foremki w kształcie serca o średnicy ok. 18 cm, którą natłuściłam i posypałam bułką tartą.
Masło stopić w rondelku i ostudzić. Cukier ubić z jajkami do białości. Dodać mąkę, proszek do pieczenia, sól, mielone migdały i roztopione masło. Wymieszać. Dodać truskawki i posiekaną czekoladę i wymieszać. Przełożyć do foremki i piec ok. 50 minut.
Dodaję do akcji na durszlaku - Owocowe ciasta zimowe

13 komentarzy:

  1. kawałek ciasta porywam :)
    a Sante bardzo lubię, ostatnio wyczaiłam musli bez cukru i żadnych słodzików :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z truskawami, o nie mogę! Pycha! Santa jadłam kiedyś, ale dla mnie za mało słodkie były! I tez mam manię serduszkową:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Co za zbieg okoliczności! i ja dziś piekłam podobne ciasto z truskawkami z czekoladą w serduszkowej foremce
    :)

    OdpowiedzUsuń
  4. też mam taką seduszkową foremkę i dzisiaj piekłam w niej batoniki owsiane- całkiem fajna sprawa, napiszę o nich niedługo ;-) tych ciasteczek sante nie jadłam. a ciacho wygląda pysznie!! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mam serduszkowej formy, ale takie pyszne ciasto wychodzi dobrze chyba w każdej innej :-)
    Ciastek Sante jeszcze nie wypatrzyłam, gdybym je napotkała pewnie bym się nimi już zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, kształt foremki jest obojętny ;-)

      Usuń
  6. Truskawki i czekolada- połączenie idealne :)

    Właśnie również do mnie ostatnio dotarły słuchy i o książce i o filmie ale większość osób twierdzi, że książka lepsza :) Zobaczymy

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne ciacho! Wygląd nie jest ważny, liczy się przecież wnętrze :D A to w serduszkowym cieście musi być pyszne, bo przecież to truskawki i czekolada :D Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  8. mniam mniam:) kupowane ok:) ale domowe najlepsze!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ach, no mnie o braku czasu mówić nie musisz. A ciacho wspaniałe, jednak mimo wszystko czekam na te domowe ciasteczka owsiane ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zatęskniłam za letnimi owocami i takimi ciastami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Skoro masz fazę na serduszka to jutro tort urodzinowy w kształcie serca ;p

    OdpowiedzUsuń