3.12.2013

Piernik marchewkowy

Swoje świąteczne wypieki rozpoczęłam od prostego, bardzo dobrego połączenia ciasta marchewkowego i piernika. Ciasto jest mięciutkie, wilgotne, a po dodaniu kremu waniliowego ma się ochotę na jeszcze jeden kawałek. Znika w podejrzanie szybkim tempie ;-)

Piekąc wczoraj wieczorem zaczęłam czuć tą wyjątkową atmosferę. Włączyłam radio, w którym już przeplatają się świąteczne przeboje i w rytm muzyki radośnie mieszałam składniki. Niech tylko jeszcze spadnie śnieg. Póki co jest mały przymrozek i trawy pokryły się szronem, to tyle z dotychczasowej bieli.

przepis z dodatku do Gazety Wyborczej 'Palce Lizać'
3 jajka
szklanka cukru
2 szklanki mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżeczki kakao
2 łyżeczki mielonego cynamonu
3 marchewki starte na tarce o dużych oczkach
szklanka oleju

Krem waniliowy
100 g serka naturalnego kremowego
100 g miękkiego masła
pół łyżeczki esencji waniliowej
pół szklanki cukru pudru

Białka jaj ubić na sztywno, dodać cukier i ubijać dalej. Następnie dodać żółtka i zmiksować. Do puszystego kogla-mogla wsypać przesianą mąkę, proszek do pieczenia, sodę, kakao, cynamon. Wymieszać. Następnie wrzucić startą marchewkę i olej. Połączyć wszystkie składniki. Ciasto przelać do wyłożonej papierem keksówki (30x10 cm, u mnie 32x8 cm). Piec godzinę w 180 stopniach.
Wszystkie składniki kremu zmiksować. Kiedy ciasto wystygnie, można posmarować wierzch lub przełożyć je kremem. Można również smarować kremem każdy plaster ciasta przed podaniem.

7 komentarzy:

  1. U mnie w domu robi się taki sam tylko bez kremu ! Kocham, kocham ! Stęskniłam się już za domem, wracam dopiero w piątek i na pewno upiekę piernikowego marchewkowca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj zjadłabym taki 1 kawałek z ciepłym mleczkiem i taki serkiem <3 Pycha !

    OdpowiedzUsuń
  3. Połączenie piernika i ciasta marchewkowego - o tak, to mi się podoba! Mogę wpaść na kawałeczek? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nienawidze sniegu, niech lepiej nie spada.

    /Aggie

    OdpowiedzUsuń
  5. marchewkowe i piernik w jednym - dwa przyjemności za jednym razem<3 genialne :)

    OdpowiedzUsuń