21.05.2017

Ciastka sezamowe. I nareszcie ciepło

Pisząc tutaj po raz ostatni miałam nadzieję na o wiele ładniejszą wiosnę. Tym bardziej wypatrywałam słońca i temperatury powyżej dziesięciu stopni, bo kwiecień zapowiadał się interesująco. Jechałam na kolejny koncert do stolicy i niestety, ale moje prośby o piękną aurę przepadły. Na koncercie świetnie się bawiłam, ale marznąć i moknąć nie chciałam. Nie sądziłam, że będę musiała ubierać płaszcz, szal i czapkę... a i rękawiczki nie byłyby głupie. Jednak najważniejszy był koncert, ludzie, atmosfera, a wszystko było niesamowite i bardzo chętnie bym powtórzyła :-).
Dobrze, że śnieg w kwietniu i maju poszedł w zapomnienie i możemy cieszyć się przepiękną pogodą. Jak tam u Was za oknami? U mnie w piątek było lato, szkoda, że jednodniowe, ale i tak nie mogę narzekać ;-).
W tym tygodniu przypadał Światowy Dzień Pieczenia i muszę się przyznać, że zwątpiłam kiedy dokładnie jest ten dzień. Najpierw natknęłam się na informację, że będzie to 17 maja, więc pomyślałam co bym mogła upiec z tej okazji i w środę przystąpiłam do działania. Następnego dnia wyczytałam, że to jednak 18 maja, a po chwili, że tak właściwie 21 maja, hahaha. Cóż, jaka by to nie była data, dla mnie każdy dzień jest dobry, aby coś pysznego wyczarować.
Przepis pochodzi z książki "Słodkie" Elizy Mórawskiej :-).
Ciasteczka sezamowe
12-18 ciasteczek

250 g mąki pszennej
50 g sezamu
1 łyżeczka proszku do pieczenia
150 g cukru
50 g cukru trzcinowego
120 g masła
1 łyżka suszonej skórki pomarańczowej
1 jajko

Temperatura piekarnika: 180°C.
Blacha piekarnika wyłożona papierem do pieczenia.

Suche składniki (oprócz cukru) wymieszać w misce. Masło utrzeć z cukrem i skórką, dodać jajko, potem wymieszane suche składniki. Wymieszać.
Dużą blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Przy pomocy łyżki do lodów lub 2 małych łyżeczek formować z masy kulki. Układać na blasze, zachowując 5 cm odstępu między ciasteczkami.
Blachę wstawić na górny poziom nagrzanego piekarnika, po 10 minutach zmniejszyć temperaturę do 150°C (włączyć termoobieg), dopiekać jeszcze 10 minut.
Wyjąć blachę z piekarnika i ostudzić na niej ciasteczka.

2 komentarze:

  1. Wyglądają cudownie :) Lubię sezamowe smaki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Spokojnie, teraz będzie coraz cieplej!
    Smakowite ciasteczka. Uwielbiam cynamon.

    OdpowiedzUsuń